Vijfde dag in NZ - Reisverslag uit Culverden, Nieuw Zeeland van Gerjanne Steege - WaarBenJij.nu Vijfde dag in NZ - Reisverslag uit Culverden, Nieuw Zeeland van Gerjanne Steege - WaarBenJij.nu

Vijfde dag in NZ

Blijf op de hoogte en volg Gerjanne

13 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Culverden

Hee lieve lezers,

Hierbij mijn tweede verslag vanaf mijn stage adres. Ik heb dus iInternet hier, maar dan alleen opmijn telefoon. Maar ik zal mijn ervaringen gaan vertellen. Laat ik beginnen bij mijn tweede dag in auckland. Het begon met vroeg opstaan om voetbal te kijken (ned - arg), tsja we moeten wat als je ze wil aanmoedigen en je hebt 10u tijdsverschil met Nederland. Helaas mocht het niet baten. Daarna besloten Jettie en ik om de stad te gaan bekijken, maar hadden niet zoveel tijd. Daarom gingen we naar de Skytower, hier kon je op 192m hoogte de hele stad bekijken. Ongelofelijk wat een mooi uitzicht hadden we daar. De rest van de dag zijn we met een toerbus mee geweest en konden daarmee de hele stad bekijken. Zo hebben we zoveel mogelijk uit onze dag gehaald. Savonds gingen we maar weer op tijd naar bed zodat we de volgende dag fit zouden zijn voor onze laatste vlucht richting stage. Pfff wat een beroerde nacht was dat, slecht geslapen. Conclusie toch een jetlag. Sochtends zijn we op tijd naar het vliegveld gegaan want we vlogen vlak na twaalven. Daar hebben jettie en ik afscheid genomen want we gingen allebei naar een andere plaats. Na de stage zie ik haar weer om samen rond te gaan trekken. Ik moest anderhalf uur vliegen, wel even spannend helemaal alleen maar alles is goed gegaan. Aangekomen in christchurch zou Rachel de vrouw van mijn stage boer me ophalen en er met een naambordje gaan staan. Want tsjah ik wist niet hoe ze eruit zou zien. Ik dus mijn koffer gepakt en op zoek naar Rachel. Maar ik kon haar niet vinden dus ik naar de info desk om te vragen waar ze zou kunnen staan (in mijn "geweldige" Engels), maar we begrepen elkaar. Daar hebben ze Rachel omgeroepen en heb ik haar gevonden. Met haar ben ik naar de boerderij van haar en Berry Neppelenbroek gereden. Inmiddels was het al donker dus kon helaas niets bekijken. We gezellig gekletst met hun, men Engels wordt er zo een stuk beter van. De dag erop (gisteren) heb ik mijn eerste stage dag gehad, het is er heel anders dan thuis op de boerderij. Ze hebben hiet 1000 koeien en geem stallen, alleen een melkstal (60 stands carrousel). Verde lopen de koeien buiten. Ik heb al geholpen met melken en voeren gisteren. Ook heb ik de omgeving een beetje verkend, want mocht na de lunch smiddags op de moter even gaan toeren. Zo dus langs 400ha land getoerd en al het vee bekeken. Maar ik moet nu weer gaan melken.

En volgens mij is het verhaal ook lang genoeg, dus laat het hierbij. Jullie zullen nog wel foto's zien op Facebook. En misschien nog wel meer blogs.

Groetjes :)

  • 16 Juli 2014 - 23:47

    Rianne:

    Leuk om dit allemaal te lezen. Je hebt al veel gezien en gedaan en zo te lezen gaat allemaal heel goed! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen.
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Culverden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2014

Reizen in een prachtig land

10 Augustus 2014

Nog een weekje

30 Juli 2014

De tijd vliegt

22 Juli 2014

Veel nieuwe ervaringen

13 Juli 2014

Vijfde dag in NZ
Gerjanne

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 5793

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: